Arsenal, Magnus en Dotan op Gladiolen 2015

Het Olens muziekfestival Gladiolen vervolledigt zijn affiche met grote nieuwe namen.

De 16de editie van muziekfestival Gladiolen heeft heel wat moois in petto. Arsenal, Magnus en Dotan maken de line up van het Olens festival compleet. De ticketprijs blijft traditiegewijs laag: 25 euro voor 25 bands.

Op vrijdag 22 mei staat een live-show van Magnus op het programma. Deze supergroep rond dEUS-frontman Tom Barman en electronica-wonder CJ Bolland brengt een stevige mix van rock en dancebeats. Met Tim Vanhamel (Millionaire), Joris Caluwaerts (Zita Swoon) en Christophe Claeys (Balthazar) staat er een fantastische all-star rockband op het podium die de muziek live zal laten knallen

Diezelfde dag staat een exclusief festivalconcert van Dotan op de affiche. De Nederlandse singer-songwriter en zijn band zijn sinds het megasucces van monsterhit “Home” helemaal doorgebroken. Na een volledig uitverkochte clubtour trekt de groep deze zomer door gans Europa. Ze doen dit jaar slechts een paar Belgische festivals en uiteraard mocht Gladiolen niet ontbreken op hun tournee.

Met verder nog rockbands Willow, Team William en Rhinos Are People Too en een vinnige DJ-set van Mumbai Science als afsluiter is de Mars Main Stage op vrijdag goed gevuld. Op de DJ-podia zullen ondertussen onder andere Alvar & Millas, Zohra en Laston & Geo hun beats laten klinken.

Arsenal viert feest op Gladiolen

Zaterdag 23 mei haalt Gladiolen met Arsenal de absolute top naar Olen. Met hun smeltkroes van dance, rock, hiphop en exotische ritmes zetten zij elk podium in vuur en vlam. De groep viert dit jaar zijn 15de verjaardag. Amper een week na hun uitverkochte 4-daagse in de Brusselse AB staan ze al op het Gladiolenpodium. Het publiek mag zich aan een exclusieve festivalset vol greatest hits verwachten. Dit wordt ongetwijfeld één van de strafste concerten uit de geschiedenis van het festival.

De komst van K’s Choice werd eerder al bekendgemaakt. De populaire groep rond Sarah en Gert Bettens brengt dit voorjaar het nieuwe album “Phantom Cowboy” uit. Gladiolen mag de festivaldoop van deze pasgeboren plaat vieren en uiteraard zullen ook hun grootste hits niet ontbreken op de setlist.

Voor de vrolijke noot tussendoor zorgt Urbanus. Samen met de Nederlandstalige rockband De Fanfaar brengt hij een gloednieuwe muziekshow vol bontjassen, hittentitten en plastiek zakskes die bij iedereen een glimlach op het gelaat zal toveren.

Het jonge talent van Soldier’s Heart, Douglas Firs en Five Days vervolledigt die zaterdag het hoofdpodium, waar Studio Brussel-DJ’s Christophe Lambrecht en Ilse Liebens zullen zorgen voor de afterparty. Achter de draaitafels van de DJ-podia vind je die dag ondermeer Michael Midnight, DB Vox en Only The Lonelies.

25 bands, 25 euro

Gladiolen blijft trouw aan zijn reputatie van betaalbaar festival. Dagtickets zijn verkrijgbaar aan 15 euro voor vrijdag en 17 euro voor zaterdag. Met een combiticket ben je nog goedkoper af: voor amper 25 euro krijg je 25 topgroepen en DJ’s te zien, netjes verspreid over 2 dagen festivalplezier. De voorbije 4 jaren was het festival telkens uitverkocht, een ticket in voorverkoop aanschaffen is dus aangewezen. Alle info, het volledige programma en de ticketinfo vind je op www.gladiolen.be

De line up

20:00 DJ Licious
21:30 Only The Lonelies
23:30 Michael Midnight

Op de Beeck Stage spelen Laston & Geo en DB Vox. De laatste DJ-namen worden binnenkort aangekondigd.

gladiolen_2015_CMYK_POS.ai

AI - 1.1 Mb

Persberichten in je mailbox

Over Gladiolen

Gladiolen is een Olens muziekfestival dat sinds 2000 elk jaar doorgaat tijdens het pinksterweekend. De top van de Belgische muziek staat er steevast op de affiche, aangevuld met aanstormend talent. Het festival telt 3 podia en een gratis straatfestival op zaterdagmiddag, Boekel Boulevard. Elk jaar mag het festival zo'n 20.000 bezoekers verwelkomen.

VZW Keizer Karel Olen Dorp 1 2250 Olen

www.gladiolen.be